..: Aktuality a články - Francie :..

27.10.2006 - 22:02 - V porouchaném TGV zůstalo 800 cestujících

TGVPaříž - Ve čtvrtek 26.10.2006 zůstalo v porouchané soupravě TGV uvězněno na 6 hodin více než 800 zákazníků společnosti SNCF. Vlak mířil z francouzského Perpignanu do Bruselu. V Montpellieri se spojily dvě soupravy a k technické poruše došlo okolo 18. hod. blízko města Saint Florentin. Ve všech 16 vozech byla tma a nefungovala klimatizace, teplota ve vozech dosahovala asi 40°C. Po více než pěti hodinách přijel náhradní vlak, do kterého přestoupili cestující. Z místa nehody odjelo TGV okolo půlnoci, přičemž plánovaný příjezd do Bruselu je krátce před půl devátou večer.

zdroj: Sme.sk

12.10.2006 - 20:59 - Thalysem do Bruselu a Paříže

Brusel - Společnost Thalys přichází na zimu s atraktivní nabídkou pro zájemce o cesty z Kolína nad Rýnem nebo Cách do Bruselu či Paříže. V období od 1.12.2006 do 15.2.2007 bude možné cestovat za cenu 29,00 € do Paříže, do Bruselu dokonce za 15,00 € (jednosměrně), ve třídě Comfort 2. Jízdenky bude možné rezervovat od 24. listopadu do 19. prosince.

zdroj: Lok-report

FretThionville - Dnes dopoledne (11:45 hod.) došlo na trati Luxembourg - Thionville necelý kilometr od lucemburské hranice ke srážce dvou vlaků. Osobní vlak z Lucemburku do Nancy čelně narazil políž obce Zoufftgen do nákladního vlaku v opačném směru. Neštěstí si vyžádalo nejméně 13 mrtvých (10 cestujících, 1 dělník na trati a 2 strojvedoucí) a desítky zraněných. Mezi mrtvými jsou oba strojvůdci. Na místě zasahovalo více než 100 příslušníků záchraných složek jak z Francie tak z Lucemburska

TGVPaříž - Rok 2006 je bohatý na výročí vysokorychlostních vlaků - 15 let oslavily spoje ICE, 10 let vlaky Thalys a dnes jsou v provozu soupravy TGV přesně čtvrtstoletí. První souprava TGV vyjela 22.9.1981 na trase Paříž - Lyon a o 5 dní později již vezla i cestující. U TGV se před lety předpokládala ztrátovost a jejich neschopnost čelit konkurenci aerolinek. Opak je pravdou - tento týden byla dokončena trať do Štrasburku, která je ve Francii osmou v pořadí.

19.9.2006 - 14:04 - Začátek stavebních prací na trati Paříž - Ženeva

Paříž – Na východě Francie začaly v pondělí stavební práce na vyskorychlostní trati Paříž – Ženeva. Modernizace části tratě byla měl být ukončena v polovině roku 2009. Jízdní doba by se tak na 400 km dlouhé trati ze Ženevy do Paříže měla zkrátit na 3 hodiny, což je úspora více než 20 minut.

zdroj: Bahnnews

Nürnberg - Magické datum 10. června 2007 se pomalu, ale jistě blíží. Zatímco cestující si budou muset ještě nějaký ten čas počkat, zkoušky jednotek TGV POS běží na plné obrátky. V rámci homologace TGV POS pro síť DB zavítala v druhé polovině července jedna jednotka na zbrusu novou NBS Nürnberg - Ingolstadt. Dne 21. července 2006, probíhaly jízdy na ověřování aerodynamiky jednotky při velmi vysokých rychlostech. Speciální důraz byl kladen především na chování sběrače pod německým trakčním vedením 15 kV 16,7 Hz. Dva vozy byly upraveny na pojízdnou laboratoř doprovázenou smíšeným francouzsko-německým týmem odborníků. Pro zajištění vyšší bezpečnosti byli v kabině přítomni i strojvedoucí DB. Během testování na této trati dosáhla jednotka TGV POS maximální rychlosti 331 km/h.

2.8.2006 - 16:39 - Společnost Eurotunnel zbankrotovala

Paříž - Společnost Eurotunnel, která provozuje podmořské spojení mezi Francií a Británií, vyhlásila bankrot. Není schopna splácet dluhy za 6,18 miliardy liber, což je asi 260 miliard korun. Eurotunnel požádal o ochranu před věřiteli, což se rovná návrhu na bankrot, a soud v Paříži firmě vyhověl. Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci. Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen. I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem. Vlaky Eurostar mají zatím stále jezdit.

Zdroj: Novinky

26.6.2006 - 9:42 - TGV do Lucemburku

Méty - V neděli 25.6.2006 vyjel první vysokorychlostní vlak TGV po nové trati (Paříž - Méty) do Lucemburku.

Francouzský vysokorychlostní vlak TGV vyjel poprvé na novou trať mezi Paříží a Métami a pokračoval dále do Lucemburku. Během této jízdy dosahoval nejvyšší rychlosti 160 km/h. Ode dneška by měly na této trati SNCF nasadit 4 vlaky TGV. Testovací jízdy pro rychlost 320 km/h by měly začít v lednu 2007. Regulérní vysokorychlostní provoz by měl začít za 1 rok.

zdroj: Bahnnews

20.5.2006 - 15:34 - Thalys slaví 10. výročí provozu

ThalysBrusel - V letošním roce slaví společnost Thalys 10. výročí od svého založení. Vlaky Thalys jezdí na trase Paříž - Brusel - Kolín nad Rýnem - Amsterdam. Do současné doby přepravily spoje na uvedené trase více než 50 mil. cestujících. Do roku 2008 se předpokládá zkrácení jízdní doby mezi Paříží a Kolínem nad Rýnem na méně než 3 hodiny. Značka Thalys je společným produktem 4 železničních správ - francouzských SNCF, belgických SNCB, nizozemských NS a německých DB.
ThalysBěhem jednoho týdne je vypraveno 470 spojů, v roce 2005 přepravila společnost 6,18 mil. cestujících a 84,4 % vlaků přijelo bez zpoždění. Každá souprava váží 385 tun, je dlouhá 200 m a má kapacitu 377 míst k sezení (120 míst Comfort 1 a 257 míst v Comfort 2). Během jednoho měsíce je v bistrech servírováno 26.000 šálků kávy, 150.000 hlavních jídel a cestujícím v Comfort 1 je rozdáno 108.000 výtisků novin. Stravovací služby zajišťuje firma Railrest.

Zdroj a foto: Tisková zpráva Thalys

TGV

Paříž/SNCF - Při inauguraci technického centra na pařížském předměstí Ourcq-Pantin oznámil prezident SNCF Louis Gallois, že první jednotky TGV-EST vyjedou do pravidelného provozu s cestujícími od 26. června 2006. Stane se tak na lince Paříž - Metz - Luxembourg. Jednotky TGV-EST zde nahradí 4 páry vlaků Corail. Jízdní doba zůstane nezměněna a tarif bude totožný s Corail Téoz, tedy s povinnou rezervací. Na konci srpna 2006 začnou rovněž jezdit na lince Paříž - Nancy. Od prosince 2006 se objeví i na 4 párech vlaků Paříž - Strasbourg.

19.4.2006 - 22:16 - Ve Francii našli bombu na kolejích

bombaFrancie / Paříž - Na železniční trati mezi Paříží a Nantes se našla podomácku vyrobená bomba, která byla dost účinná na to, aby mohla vykolejit vlak. Případ vyšetřuje francouzská protiteroristická jednotka.

Zdroj : Novinky.cz

Paris - Britsko-francouzská společnost Eurotunnel provozující přepravu pod kanálem La Manche ve středu na základě hospodářských výsledků za minulý rok varovala, že v příštím roce nemá jistou existenci. Podnik usiluje o další jednání s věřiteli o svých obrovských dluzích.

10.4.2006 - 15:14 - DB se budou podílet na provozu společnosti Thalys

Hamburg - DB se podle článku v magazínu Spiegel budou podílet na provozu společnosti Thalys. Příslušné rozhovory potvrdili současní vlastníci společnosti – francouzské SNCF (70%) a belgické SNCB (30%). Dohoda by měla být podepsána začátkem května letošního roku. Zástupci DB se k tomu nechtěli jakkoli vyjadřovat. V současnosti jezdí týdně 470 vlaků Thalys ve 4 zemích (Francii, Belgii, Nizozemsku a Německu), nejdůležitějšími nádražími jsou Paříž, Brusel, Amsterdam a Kolín nad Rýnem.

3.4.2006 - 21:49 - Zaměstnanci SNCF stávkují

SNCFPaříž - Poslední stávka francouzských železničářů proběhla 27.-29.3.2006. Od dnešní 20. hod. do středy 5.4. 8:00 hod. stávkují zaměstnanci SNCF znovu. Stávka se netýká spojů TGV Zürich - Bern - Paris a NZ Pau Casals Zürich - Barcelona. U ostatních spojů musí cestující počítat se zpožděními i rušením vlaků.

Zdroj: Tisková zpráva SBB

24.3.2006 - 21:09 - Francouzští železničáři budou stávkovat

sncfPaříž - Zaměstnanci SNCF budou od pondělí 27.3.2006 20:00 hod. do středy 29.3.2006 8:00 hod. stávkovat. Cestující musí počítat se zpožděním vlaků i se zrušením spojů. Očekává se, že bude odřeknuta řada mezistátních spojů například mezi Francií a Švýcarskem. Zrušeny budou také spoje TGV z Paříže do Ženevy či Marseilles.
Stávka se nedotkne spojů TGV Zürich - Bern - Paris a nočního rychlíku Pau Casals Zürich - Barcelona a zpět.

Zdroj: Tisková zpráva SBB

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:52
zapadá v 21:12