Mnichov - Německá chlouba Transrapid, která se má v příštích letech prohánět po magnetickém polštáři z centra Mnichova na letiště, má chybičku - nebrzdí. "Při výpadku proudu či selhání počítače by se mohlo stát, že se by se vlak 280 kilometrovou rychlostí vřítil do stanice a zastavila by jej až srážka ze zdí," varuje znalec Martin Vieregg, který se konstrukcí vlaku zabýval. Vieregg žádá, aby supervlak v Německu nedostal povolení k ostrému provozu. "Jak by stroj, který nemá náhradní brzdy nezávislé na výpadku elektřiny, mohl převážet lidi?" tvrdí znalec. Pro Němce by to byla rána. Vývoj vlaku stál 1,85 miliardy €, to je více než 50 mld. korun. Vlak má urazit 38 km ze srdce Mnichova na letiště za 10 minut.
V současnosti létá v Německu Transrapid stále ve zkušebním provozu rychlostí až 500 km za hodinu. Ovšem v jihočínské Šanghaji už vozí cestující. Ale objevují se i další problémy. Pokud by stál v cestě supervlaku kámen, byl by jízdou vlaku odmrštěn až do půl kilometrové vzdálenosti značnou rychlostí a hrozilo by zranění či případné zabití kolemjdoucích osob. Bavorský ministr dopravy Erwin Huber se ale svého snu o superrychlém vlaku nevzdává. "Proti Transrapidu se vede zákeřná kampaň," hlásá ministr. Ovšem leckterý z Němců o tom pochybuje. Při loňské nehodě zkušební Transrapid zabil 23 lidí, když v plné rychlosti narazil do odstaveného montážního vozu.
zdroj: Plzeňský deník
No nechci vidět tu pohromu jak by na trať spadla větev:DDD
Nebo nedej bože celej strom:DDD
A ikdyby nebylo žádné řešení tak dát na střechu aerodynamický kryt ve kterém by byl vystřelovací padák není až zas tak těžké:-)
The levitation system is supplied from on-board batteries and thus independent of the propulsion system. The vehicle is capable of hovering up to one hour without external energy. While travelling, the on-board batteries are recharged by linear generators integrated into the support magnets.
Navíc, i kdyby neměl záložní baterie, nebo se nějakým způsobem "porouchaly", při výpadku proudu trasrapid dopadne na pomocné lyžiny (aspoň tak jsem to četl), po kterých bezpečně doklouže. Jistě vykazují vysoké tření, takže i z velké rychlosti zastaví během relativně krátké doby.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.