..: Supervlak Transrapid má potíže :..

Transrapid, EmslandMnichov - Německá chlouba Transrapid, která se má v příštích letech prohánět po magnetickém polštáři z centra Mnichova na letiště, má chybičku - nebrzdí. "Při výpadku proudu či selhání počítače by se mohlo stát, že se by se vlak 280 kilometrovou rychlostí vřítil do stanice a zastavila by jej až srážka ze zdí," varuje znalec Martin Vieregg, který se konstrukcí vlaku zabýval. Vieregg žádá, aby supervlak v Německu nedostal povolení k ostrému provozu. "Jak by stroj, který nemá náhradní brzdy nezávislé na výpadku elektřiny, mohl převážet lidi?" tvrdí znalec. Pro Němce by to byla rána. Vývoj vlaku stál 1,85 miliardy €, to je více než 50 mld. korun. Vlak má urazit 38 km ze srdce Mnichova na letiště za 10 minut.

Transrapid v MnichověV současnosti létá v Německu Transrapid stále ve zkušebním provozu rychlostí až 500 km za hodinu. Ovšem v jihočínské Šanghaji už vozí cestující. Ale objevují se i další problémy. Pokud by stál v cestě supervlaku kámen, byl by jízdou vlaku odmrštěn až do půl kilometrové vzdálenosti značnou rychlostí a hrozilo by zranění či případné zabití kolemjdoucích osob. Bavorský ministr dopravy Erwin Huber se ale svého snu o superrychlém vlaku nevzdává. "Proti Transrapidu se vede zákeřná kampaň," hlásá ministr. Ovšem leckterý z Němců o tom pochybuje. Při loňské nehodě zkušební Transrapid zabil 23 lidí, když v plné rychlosti narazil do odstaveného montážního vozu.

zdroj: Plzeňský deník


oliva Poslat mail autorovi | 12.5.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sova 
14.05.2007 (20:51)  
Frantisek
No nechci vidět tu pohromu jak by na trať spadla větev:DDD
Nebo nedej bože celej strom:DDD
14.05.2007 (18:34)  
Že by ještě kromě kamení střílel do okolí padáky ;-)))
registrovaný uživatel Sova 
13.05.2007 (19:56)  
Z tohoto článku se mě točí hlava.Právě jsem dočetl všechny přispěvky a tak už vim například o těch bateriich:-)
A ikdyby nebylo žádné řešení tak dát na střechu aerodynamický kryt ve kterém by byl vystřelovací padák není až zas tak těžké:-)
12.05.2007 (22:24)  
Protože komunisti si v Číně na to posvítili a dali bič a tak celej Transrapid ze strachu spolehlivě jezdí.
12.05.2007 (19:57)  
...by mě zajímalo, jakým způsobem to pak mají ošetřený v Šanghaji...i když, to je v Číně, tam se možná na detaily, jako výpadek elektřiny nemyslí...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.05.2007 (17:21)  
Poborskiii: Nejmenuje se náhodou Tučný? To je taky takový expert, který všechno ví a všemu rozumí.
12.05.2007 (17:15)  
Takových znalců jsou po světě desítky, např. v Praze je jeden mediálně dosti známý, který neustále fušuje do metra a tramvají, a média se z toho vždycky můžou po...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.05.2007 (16:58)  
Tak ty žvásty o neubrždění transrapidu při výpadku proudu jsou opravdu neuvěřitelné. Pan "znalec" Vieregg bude tak možná znalcem hospodských keců, ale těžko kostrukce transrapidu. Stačilo by, kdyby se podíval na stránky www.transrapid.de , kde by se jasně dočetl, že:
The levitation system is supplied from on-board batteries and thus independent of the propulsion system. The vehicle is capable of hovering up to one hour without external energy. While travelling, the on-board batteries are recharged by linear generators integrated into the support magnets.
Navíc, i kdyby neměl záložní baterie, nebo se nějakým způsobem "porouchaly", při výpadku proudu trasrapid dopadne na pomocné lyžiny (aspoň tak jsem to četl), po kterých bezpečně doklouže. Jistě vykazují vysoké tření, takže i z velké rychlosti zastaví během relativně krátké doby.
registrovaný uživatel Johnny  mail  
12.05.2007 (13:50)  
Neplete, byť ten nekdo pripousti, ze to z jeho prispevku, muze byt patrne :-)
12.05.2007 (13:48)  
Mně se zdá, že si tady někdo plete nedostatečnou kapacitu nebo zastaralost rozvodné sítě s nedostkem el. energie...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko