..: Stavební projekty u západních sousedů :..

Ilustrační fotoBerlín - Po delší pauze se opět vracíme s přehledem stavbeních projektů a akcí na železniční síti u našich západních sousedů. A za měsíc se toho stane celkem hodně a tak si můžete vybrat mezi rekonstrukcemi tratí, přestavbami nádraží nebo proražením nového tunelu.

Společně s výročím 100 let existence regionální trati „Niddertalbahn“, pokračuje projekt kompletní rekonstrukce této trati. Trať se nachází ve spolkové zemi Hesensko a vede z Bad Vilbelu do Glauburg-Stockheimu. V současné době je zde provozována převážně regionální doprava a ve všední dny i několik přímých regionálních expresů do Frankfurtu nad Mohanem. Celkem 30 miliónů € (840 miliónů Kč) bude investováno do konce roku 2008 do 14 kilometrů dlouhého úseku Bad Vilbel – Nidderau. Zvýší se zde traťová rychlost z 60 na 80 km/h, rekonstruováno bude i 25 železničních přejezdů a úplně nové bude i zabezpečovací zařízení. V průběhu roku také začne rekonstrukce stanic Niederdorfelden a Altenstadt.

Podle plánu pokračuje rekonstrukce důležité dopravní tepny Erfurt – Würzburg. V současnosti probíhají práce na 46 kilometrovém úseku Oberhof – hranice Durynsko/Bavorsko, tento úsek navazuje na již zrekonstruovaný úsek Neudietendorf – Oberhof. Celá 88 kilometrů dlouhá durynská část trati by tak měla být hotova ke konci roku 2008. Rekonstrukce zvýší cestovní rychlost na 160 km/h a umožní nasazení vlaků s naklápěcí skříní. Kromě tratě samotné je opravována i většina nádraží a stanic a nový bude také zabezpečovací a řídící systém. Celkový objem investic ve spolkové zemi Durynsko je 185 miliónů € (5,1 miliardy Kč).

ICE v Erfurt Hbf Na erfurtském hlavním nádraží byly nově zprovozněny rekonstruované nástupiště 3 – 7. Ukončena tak byla 2. etapa přestavby nádraží v moderní cestovní, nakupní a odpočinkové centrum. Již v roce 2005 byla dokončena přestavba hlavní budovy, obchodních pasáží a nástupišť 1 a 2. Zbývá tak jen dokončit nástupiště 8 – 10. Celkové náklady na přestavbu se pohybují okolo 260 miliónů € (7,3 miliardy Kč).

Ve středu byl slavnostně proražen nový tunel Ramholz na trati (Fulda) - Flieden – Gemünden – (Würzburg) ve spolkové zemi Hesensko. 474 metrů dlouhý tunel na frekventované regionální trati nahradí v roce 2008 ten stávající, který je již v nevyhovujícím stavu.

Slavnostně otevřeno bylo kompletně zrekonstruované hlavní nádraží v bavorském Hofu. Rekonstrukce trvala 2,5 roku a vyžádala si přes 3,1 miliónů € (87 miliónů Kč). Nádraží je nyní kompletně bezbariérové a je vybaveno moderním informačním systémem pro cestující. Rekonstruována byla také památkově chráněná budova a všechna nástupiště.

Kolejové napojení na letištěDeutsche Bahn dnes odmítly informace deníku Tagesspiegel o časovém harmonogramu výstavby železničního napojení nového letiště Berlin-Brandenburg-International. Tagesspiegel informoval, že nejdřívější datum realizace železniční spojky z letiště na hlavní nádraží je rok 2015. DB informovaly, že železniční napojení bude hotové současně se zprovozněním nového letiště v roce 2011. Nové letiště bude disponovat podzemním nádražím, odkud budou jezdit dálkové i regionální vlaky.

Do léta 2008 pokračují práce na přestavbě železničního uzlu Bad Schandau. Vstupní brána do Saského Švýcarska se tak dočká moderního, plně bezbariérového nádraží. Současná památkově chráněná budova nádraží bude plně restaurována a zbavena necitlivě přistavěných garáží.

Jako odškodnění za zásahy do krajiny způsobené stavbou VRT Berlín – Hannover dnes Deutsche Bahn otevřely nový park v berlínské čtvrti Spandau. Celkem 7,5 miliónů € (210 miliónů Kč) bylo investováno do 22 hektarového parku. Podobná opatření v Německu vyžaduje zákon na ochranu životního prostředí.

Nových protihlukových stěn se již brzy dočkají obyvatelé městečka Teningen-Köndringen u Freiburgu. Zahájena byla stavba celkem 1.140 metrů protihlukových zdí za 1,5 miliónu € (42 miliónů Kč), které budou postaveny do letošního podzimu.

zdroj: Deutsche Bahn


ANKU | 11.6.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


11.06.2007 (21:59)  
Kéž bychom slyšeli podobné zprávy o rekonstrukcích našich regionálních tratí. Stoleté výročí většiny z nich je bohužel prošvihnuto. Obnova úseku Hostivice-Středokluky jasně ukázala, že podobná stavba není extrémně drahá. 8 km, byť s vyzískanými kolejnicemi, + několik PZZ, za rozumnou cenu 20 Mkč.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko