..: Dvoupatrové Desiro RABe 514: Czech-made :..

Ilustrační obrázekPraha - Za branami společenosti Siemens Kolejová vozidla s.r.o. v pražském Zličíně lze v současné době spatřit výrobu elektrických jednotek pro švýcarský Curych. Technické označení jednotek je Desiro RABe 514 a jsou především určeny pro tratě curyšského S-Bahnu. Na výrobě se přitom podílí i švýcarský Stadler, jeden z hlavních konkurentů Siemensu na trhu s kolejovými vozidly. Podobně jako v případě CityElefantů se jedná o dvoupodlažní elektrickou jednotku pro regionální dopravu, přestože jednotky pro Švýcarsko jsou koncepčně vyvíjeny jako čtyřvozové a v mnoha ohledech se výrazně odlišují.

Zajímavý článek o výrobě a vlastnostech aktuální vlajkové lodi curyšských příměstských linek včetně bohaté fotodokumentace přinesl v průběhu týdne server Technet.cz. Za zmínku určitě stojí postřeh Dveře jednotky jsou vybaveny bezpečnostním systémem proti přivření překážky. Citlivost je přitom ostatečná na to, aby spolehlivě zaznamenala psí vodítko. Nezbytnou součástí jsou i prostory 1. vozové třídy, kde je kladen zvýšený důraz na pohodlí cestujících. Ti mají díky dvoumetrové rozteči sedaček skutečně velkorysý prostor pro nohy, ale svou roli zde sehrávají také komfortní sedačky. Podlaha je pokryta kobercem. Z dalších kladů nových patrových jednotek jmenujme bezbariérový nástupní prostor, doplněný o hydraulickou plošinu, eliminující případnou mezeru mezi hranou nástupiště a nástupním prostorem vozu. Nechybí ani odpovídající bezbariérové WC a prostor pro invalidní vozíky. V druhém vloženém voze jsou pak prostory pro kola. Celá souprava je standardně vybavena klimatizací, napojenou na topný systém.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Informační systémy vlaku tvoří LCD monitory a LED displeje, kde se zobrazují veškeré potřebné údaje pro cestující, podobně jako u jednotek řady 471. V nouzových situacích mohou cestující využít i vnitřní telefonní linky přímo ke strojvedoucímu. Veškeré nástupní prostory a dění v salónech pro cestující monitoruje bezpečností kamerový systém. Modernost jednotky podtrhuje i samotné stanoviště strojvedoucího, vybavené moderními přehlednými ovládacími prvky a multifunkčním monitorem. Celkově Desira RABe 514 představuje moderní, pohodlné elektrické příměstské jednotky splňující náročné požadavky, kladoucí důraz především na komfort a pohodlí cestujících.


Zdroj: Technet.cz


Vítek_V | 6.4.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha Švýcarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
06.06.2010 (12:02)  
Tomáš Kraus: Jaká pochvala? Autor do článku nevnesl nic nového, pouze převzal článek z Technetu a nanejvýš jej přepsal vlastními slovy. Chválit lze, až kdyby autor přinesl osobní reportáž z místa, vlastní fotografie a postřehy.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
09.04.2008 (22:56)  
Dnes o půl šesté večer projížděla jednotka traťovým úsekem Zličín - Smíchov společenské po viaduktech pražského Semmeringu.Bohužel foťák odpočíval doma.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.04.2008 (12:20)  
V pondělí před 17 hodinou jsem viděl jednotku projíždět Kralupy nad Vltavou a včera stála v Děčíně hl. n. na odstavném nádraží. Byla hodně krátká, asi dvouvozová.
08.04.2008 (15:04)  
George_Couser: Takže nejdříve 2012. Známe Schade... :-)
08.04.2008 (10:53)  
Chikatetsujin: Vsak od 2010 by mela zacit dodavka 30 kusu 671... ;-)
08.04.2008 (10:30)  
MZ: jen říkám, že podle současného kurzu je ta cena zajímavá. Nic z toho nevyvozuji :-). To, že by to DÚ nemohl schválit pro síť SŽDC je typický průser téhle republiky. Na druhou stranu nikde není napsáno, že by se to nepodařilo. Koneckonců, střídavá jednotka tu dost chybí. :-)
07.04.2008 (23:59)  
Myslím že v celé této "diskusi" neprávem chybí jakákoliv pochvala autorovi za zpracování článku na úrovni. Reportáže o vozidlech se zde bohužel neobjevují příliš často, přestože mnozí výrobci (zejména Stadler) poskytují velmi dobře provedené tiskové informace včetně high-resolution fotek, takže pak už stačí "jenom" přeložit technické údaje a "jenom" doplnit nějakou tu omáčku na úvod a na závěr, a kvalitní článek o novém vlaku je na světě.
07.04.2008 (20:45)  
Chikatetsujin : a kolik to bylo když bylo EURO za více než 30 Kč. Takhle to nemůžete počítat.
Jen na okraj, RABe 514 není není např. vybavena zařízením zvaným automatické vedení vlaku a z hlediska ovliňování kolejových obvodů by ji DÚ neschválil pro provoz na tratích SŽDC ...
registrovaný uživatel JN 
07.04.2008 (17:35)  
mám pocit, že kolem 16. hodiny jela tato souprava tažená bobinou přes Kralupy směrem na Ústí...
07.04.2008 (15:17)  
JamessN: ani mi nemluvte, to je vždycky na po-rání když stojíte
zády ke kolejišti a fíra v metru zatroubí přes celou stanici, aby lidi nechali ty dveře být. Se divím, že některé slabší povahy nezahučely leknutím do kolejiště.
Jinak co se RABečka týče, zajímalo by mě zda to rozpozná jen klasické tlusté pletené vodítko, nebo i takové ty malé svinovací, co mají tak 3mm šňůru.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko