Kyjev - Ukrajinská státní železniční správa ("Ukrzaliznyitsya") hodlá v letech 2010 až 2011 pořídit sedm vlakových souprav typu pendolino. Celý kontrakt, odhadovaný na 180 milionů eur, by měl být pokryt z úvěru. Podle dotazníku z webu investičních projektů umístěných na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy a komunikací na Ukrajině, se počítá se splacením celého projektu do deseti let.
Analýza návratnosti investice do jednotek s naklápěním zpracovala italská společnost MBProgetti a francouzská Systra. Z ní vyplývá, že použití jednotek s nuceným naklápěním povede k výraznému snížení cestovních dob z nynějších 10 - 11 hodin o 3 až 5 hodin, což zvýší konkurenceschopnost železnice. Což může například během fotbalového šampionátu EURO 2012 pořádaném Ukrajinou spolu s Polskem vést ke značnému snížení ekologické zátěže. Navíc se sníží potřeba investic do zastaralého vozového parku až na 4 miliardy GrN (zhruba 13,6 miliardy Korun).
Na realizaci studie spolupracoval Alstom (dodavatel vozidel), Vossloh (trať), Alcatel (komunikace), CSEE (signalizace) a Cegelec (zásobování energií). Pendolina jsou uvažována pro nasazení na trasu z Kyjeva do Lvova a z Kyjeva do Oděsy.
zdroj: Fin-forex.com
02.06.2008 (18:34) No, a i přesto u nás lidi jezdí nejvíc vlakem ze všech postkomunistických zemí:)
:D bo nase dalnice stojej za prdlajs a silnice 2 a 3 tridy e snad ani neopravuji a neudrzuji :D lidi jsou donuceni jezdit vlakem hehe
A plat s poctem deti roste ..zeptej se nasich roomskych spoluobcanu :D
jasny, ze u nas je vsechno blby, ale taky si musime uvedomit, ze nam se ty trate nestavi tak dobre, neb holt nemame tak hezky relief a tez mame hustou zastavbu...Cili uroven trati...trosku srovnavame nesrovnatelne...Myslim si, ze je to zpusobeno i tim, jak mame hustou zeleznicni sit...udrzuji se nejen hlavni tahy, ale semtam i lokalky, regionalni trate..Kdezto v techto zemich takove lokalky davno upadly v nemilost a navic jich tolik neni, pac nase zeme je vyjimecna hustotou mensich sidel, okolo cca 2-5000 ekvivalentnich obyvatel...a je jasne, ze min lidi min cestuje, coz je tak trochu umerne aj trzbe z osobni prepravy atd atd
PS: Zeleznice se kvuli surovinam stavela v 19.stoleti, ne? Nebo se ted VRT stavi kvuli nakladum?
Best (a Luxian) - predne diky za shrnuti... Pak je tam prave to, ze maji 600 km trati, coz je 15x min nez je v Cesku a zeme jako takova je mensi jenom 2,5x (rozlohou i podle obyvatel). Chci tim rict to, ze kdyby u nas "nemusel" jezdit vlak z do kazde Horni Lhoty, tak by na ten zbytek mozna zbylo vic penez (asi plati, ze hlavni trate jsou mene ztratove nez lokalky).
Halt, kdyz nekdo ma 5 decek, tak ma pro kazdyho min penez a casu, nez kdyby mel decko jedno a to si mohl rozmazlovat:)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.