..: Pendolino míří na Ukrajinu :..

Ilustrační obrázekKyjev - Ukrajinská státní železniční správa ("Ukrzaliznyitsya") hodlá v letech 2010 až 2011 pořídit sedm vlakových souprav typu pendolino. Celý kontrakt, odhadovaný na 180 milionů eur, by měl být pokryt z úvěru. Podle dotazní­ku z webu investičních projektů umístěných na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy a komunikací na Ukrajině, se počítá se splacením celého projektu do deseti let.

Analýza návratnosti investice do jednotek s naklápěním zpracovala italská společnost MBProgetti a francouzská Systra. Z ní vyplývá, že použití jednotek s nuceným naklápěním povede k výraznému snížení cestovních dob z nynějších 10 - 11 hodin o 3 až 5 hodin, což zvýší konkurenceschopnost železnice. Což může například během fotbalového šampionátu EURO 2012 pořádaném Ukrajinou spolu s Polskem vést ke značnému snížení ekologické zátěže. Navíc se sníží potřeba investic do zastaralého vozového parku až na 4 miliardy GrN (zhruba 13,6 miliardy Korun).

Na realizaci studie spolupracoval Alstom (dodavatel vozidel), Vossloh (trať), Alcatel (komunikace), CSEE (signalizace) a Cegelec (zásobování energií). Pendolina jsou uvažována pro nasazení na trasu z Kyjeva do Lvova a z Kyjeva do Oděsy.

zdroj: Fin-forex.com


JiříK. | 2.6.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Ukrajina


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
02.06.2008 (19:19)  
M: a nespletl sis náhodou Moldovu a Moldavu(ať už tu v Krušných horách, nebo nad Bodvou/na Slovensku/)?
registrovaný uživatel sames1 
02.06.2008 (19:19)  
pekař
02.06.2008 (18:34) No, a i přesto u nás lidi jezdí nejvíc vlakem ze všech postkomunistických zemí:)

:D bo nase dalnice stojej za prdlajs a silnice 2 a 3 tridy e snad ani neopravuji a neudrzuji :D lidi jsou donuceni jezdit vlakem hehe
registrovaný uživatel sames1 
02.06.2008 (19:17)  
R 1463 ÚPA no ale kdyz to vemes sem a tam tak je CR prave predurcena k raketovemu startu lokalek. Ja si treba myslim ze kdyby byli na vsech nadrazich lokalnich trati dokror, supermarket(nebo nejaky obchod co nei ve vedlejsi vesnici) urad, policie (hasice necham spat :) no a nakoupily by se pohodlne a rychle naklapeci lehka vozidla (neco jako autobuzy na kolejich) tak by to vyuzivali ne jenom babky ;) vem si ze kvuli Stodolni ulici v Ostrave postavili stanici. No kazdej vozrala muze jet domu primo z hospody vlakem neco uzasnyho. Je ale pravda ze prumerny vek vozu vyzsi kategorie je tak okolo 5 tel. a regionalnich Sp,R Os.vozu a lokomotiv to je tak 40 let. Ale urcite souhlasim ze by kdokoliv bude operovat na drahach mel pristupovat ke kazde draze jinak a investoval do spravnych soucasti a nastroju dopravniho sistemu a ne kopiroval uspesne modely z jinych kraju. Ucit se Ucit se ale nekopirovat!
registrovaný uživatel sames1 
02.06.2008 (19:03)  
M : a pendolino bude jezdit po VRT na Ukrajine ????Nebo nude surovat po uhelnych stezskach prave z toho 19st. Krom toho ja preci ten prispevek dal pro to, aby se nesrovnavala velikost zeme ale vsechny ekonomickogeograficke aspekty na dopravni sit toho daneho regionu (ne statu !!!) Hele zase zajizdime uplne nekam jinam. A vim ze ty si sedis u PC cely den a odpovidas na tehle forech hehe. Proste to dopadne jako u nas s tim ze budou mit jinou cenu a jinou udrzbu. Ja jim to preji.

A plat s poctem deti roste ..zeptej se nasich roomskych spoluobcanu :D
registrovaný uživatel pekař 
02.06.2008 (18:57)  
M: jinak s těmi náklady. Nemyslím, že by je nějak příliš zvyšovala lokálka s minimální údržbou a pendlující 810. Spíš bych se zaměřil na hlavní tahy a její těžké lokomotivy s pár vozy a několika lidmi.
registrovaný uživatel pekař 
02.06.2008 (18:47)  
M: no, takové Maďarsko je na tom podobně síťově a ve využití železnice nám nešahá ani po koleno:)
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (18:44)  
Heh, to bude asi tou nejhustsi siti opet:-) Husta sit -> hodne cestujicich, ale taky hodne nakladu pro stat a taky malo penez na jeden kilometr. Aspon si to myslim... Viz ty decka - 5 decek je vic radost nez 1 (ale ne 5x), vic starosti a nakladu (taky ne 5x) a min disponibilnich penez na jednoho, protoze plat s poctem decek v podstate neroste...
registrovaný uživatel pekař 
02.06.2008 (18:34)  
No, a i přesto u nás lidi jezdí nejvíc vlakem ze všech postkomunistických zemí:)
02.06.2008 (18:33)  
sames 1: ano, to je pravda..podle urovne wc se pozna uroven naroda...
jasny, ze u nas je vsechno blby, ale taky si musime uvedomit, ze nam se ty trate nestavi tak dobre, neb holt nemame tak hezky relief a tez mame hustou zastavbu...Cili uroven trati...trosku srovnavame nesrovnatelne...Myslim si, ze je to zpusobeno i tim, jak mame hustou zeleznicni sit...udrzuji se nejen hlavni tahy, ale semtam i lokalky, regionalni trate..Kdezto v techto zemich takove lokalky davno upadly v nemilost a navic jich tolik neni, pac nase zeme je vyjimecna hustotou mensich sidel, okolo cca 2-5000 ekvivalentnich obyvatel...a je jasne, ze min lidi min cestuje, coz je tak trochu umerne aj trzbe z osobni prepravy atd atd
registrovaný uživatel M 
02.06.2008 (18:30)  
sames1 - Rusko, Turecko, Indie, Cina. Jednak si myslim, ze radeji budu zit v "rozvojove" zemi a budu mit jidlo, zdravi a praci a ten "pokrok" necham jinym, ale hlavne jde o to, ze vsechny tyhle staty jsou velky jak svina jak rozlohou, tak poctem obyvatel. A to je to, co myslim dost hraje roli, ne?
PS: Zeleznice se kvuli surovinam stavela v 19.stoleti, ne? Nebo se ted VRT stavi kvuli nakladum?

Best (a Luxian) - predne diky za shrnuti... Pak je tam prave to, ze maji 600 km trati, coz je 15x min nez je v Cesku a zeme jako takova je mensi jenom 2,5x (rozlohou i podle obyvatel). Chci tim rict to, ze kdyby u nas "nemusel" jezdit vlak z do kazde Horni Lhoty, tak by na ten zbytek mozna zbylo vic penez (asi plati, ze hlavni trate jsou mene ztratove nez lokalky).
Halt, kdyz nekdo ma 5 decek, tak ma pro kazdyho min penez a casu, nez kdyby mel decko jedno a to si mohl rozmazlovat:)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko