..: Bleskově: Stávka v Maďarsku :..

MÁV logo, foto: internet Maďarsko — Aktualizováno 13:45: O půlnoci 19. října začala avizovaná stávka Maďarských železnic (MÁV). Největší odborové sdružení na železnici VDSZSZ (Svobodné odborové sdružení železničářů) vyhlásilo stávku kvůli chystaným vládním krokům. Tamní vláda chce další redukci spojů anebo úplně zastavit veřejnou železniční dopravu na některých vedlejších tratích. To by znamenalo další propouštění železničářů. V 8 h ráno se však vlaky opět rozjely. Podle dostupných zdrojů je třeba nadále počítat se zpožděním vlaků či zkrácením některých jízdních tras vlaků. Plynulost dopravy může nastat až v odpoledních hodinách. Také České dráhy dříve platnou informaci o stávce trvající do cca 18h aktualizovaly – stávka je odložena, ale vzhledem k nemožnosti předpovědět další vývoj v Maďarsku jsou mezinárodní cestující nabádáni sledovat další situaci. Podle současného stavu pojedou mezinárodní vlaky po celé své trase. V případě obnovení stávky budou podle typického scénáře ukončeny ve slovenské pohraniční stanici Štúrovo. Zde, podle dřívějších zkušeností, bude k dispozici několik vozů oficiálních a neoficiálních taxislužeb, které vám nabídnou transfer do maďarských destinací.

Aktuálně (13:00h)

Maďarská média píší, že v 9:00 oficiálně skončila stávka. Podle vyjádření odborového předáka byla stávka úspěšná, podle stavu věcí stávková činnost je přerušena. Šéf odborářů Péter Gaskó však upozornil na možné pokračování stávky. Mohlo by se tak stát v případě, kdyby vláda neustoupila od svého úmyslu výrazně zredukovat veřejnou železniční dopravu v zemi příští rok. Dvoustranné zasedání představitelů vlády a odborů se bude konat zítra.

Situaci dále budeme sledovat, o případných změnách budete informováni.

Zdroj: Híradó Online, České dráhy


Mr.IC Poslat mail autorovi | 19.10.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel RadoB 
20.10.2009 (5:18)  
šetriť na verejnej doprave nie je to pravé orechové. Ekonomické straty sa potom dostavia v iných oblastiach: napríklad sa zníži možnosť dochádzky ľudí za prácou, ktorí potom ostanú štátu na ťarchu. Maďari by šetiť mali tam, kde budú prípadné úspory oveľa efektívnejšie. Napríklad šetriť na zbytočných cestovných nákladoch ústavných činiteľov, ktorí chodia k svojim susedom rozdúchavať národnostné vášne - napríklad ich najjasnejšie veličenstvo pán prezident pri nedávnej návšteve Komárna, ktorá skončila na hranici MR-SR...
registrovaný uživatel M 
20.10.2009 (3:34)  
A proti tomu stoji jina ekonomicka teorie spocivajici v tom, ze vlak musi jezdit i kdyz je sebeprazdnejsi a jine druhy vyhodnejsi...
19.10.2009 (15:34)  
happy : Jistě, během stávky nejezdily ztrátové vlaky ... nevznikala tedy ztráta, takže celková ztráta bude nižší. Zcela v duchu ekonomické teorie "zruší-li se ztrátové vlaky nebudou ztráty žádné."
registrovaný uživatel happy 
19.10.2009 (13:14)  
Ano je fakt, že Maďarsko musí citelně šetřit. Ovšem je otázka, jestli jejich bídnou finanční situaci pomůže toto vyřešit. A pochybuji, že stávka tomu všemu prospěje.
registrovaný uživatel M 
19.10.2009 (11:33)  
Cili po zvladnuti obtizi prvnich par dnu bude Avala jezdit vcas i na ceste DO Prahy:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko