Praha - Za 5 měsíců, v pátek 22.6.2007, odjede poprvé v letošním roce z pražského hlavního nádraží sezónní spoj R 1203 Jadran, který bude zajišťovat spolu s R 1202 Jadran v opačném směru přímé vlakové spojení České republiky s Chorvatskem v průběhu letní sezóny. Rychlík Jadran nebude přepravovat jen cestující, ale i osobní automobily, motocykly nebo jízdní kola. Během cesty budou moci využít cestující služeb ubytovacích vozů (lůžkové a lehátkové), nikoliv však vozu jídelního.
Rychlík Jadran bude odjíždět z žst. Praha hl. n. denně od pátku 22.6. do pátku 7.9.2007 v 7:54 hod., do Splitu přijede následující den ráno v 5:45 hod. Na zpáteční cestu ze Splitu do Prahy dlouhou 1.250 km se vlak vydá denně ve 20:56 hod. od soboty 23.6. do soboty 8.9.2007. Do Prahy hl.n. přijede následující den po 23 hodinách cesty. Jízdní řád vlaku z Prahy do Splitu najdete zde a v opačném směru zde.
Pro cestu do Chorvatska doporučují ČD využít nabídku CityStar Chorvatsko. Tento produkt je určen pro malé skupiny od 1 do 5 cestujících, jízdenka se vydává jako zpáteční a platí 1 měsíc. Zakoupit je ji nutno nejméně 3 dny před odjezdem vlaku a další podmínkou je strávení alespoň jedné noci ze soboty na neděli v Chorvatsku. Navíc alespoň 1 ze spolucestujících musí být držitelem slevy RailPlus (vyznačeno na In-kartě). První dospělý cestující při použití CityStar Chorvatsko zaplatí 2.038 Kč (CityStar), resp. 1.504 Kč (majitel RailPlus), ostatním spolucestujícím max. do 5 osob poskytují železniční správy výraznou slevu z ceny pro prvního cestujícího (např. čtyřčlenná skupina dospělých zaplatí za cestu v jednom směru z Prahy do Splitu 1.078 Kč na 1 osobu).
Zpříjemněním cesty může být využití lůžkového nebo lehátkového vozu. Příplatek za T3 (kupé se 3 lůžky) činí 522 Kč/lůžko, za lehátko ve čtyřmístném kupé zaplatí cestující příplatek 399 Kč, v oddílu s 6 lehátky zaplatí 268 Kč. Za přepravu jízdního kola včetně rezervace z Prahy do Splitu zaplatí cestující 143 korun. Přeprava automobilů a motocyklů je možná jen mezi Prahou hl. n. a Splitem. Za přepravu automobilu zaplatí cestující 1.610 Kč, přeprava motorky je o 500 Kč levnější.
zdroj: České dráhy, Historie Jadran Expressu
![open/close](img/sup.gif)
Na území ÖBB se už moc času ušetřit nedá, ledaže by lok ÖBB (1216) jezdila až do Mariboru, kde byl pobyt na doplňování vodou, takže by se ušetřil čas v pohraniční stanici Spielfeld–Straß.
Kombinace auto / letadlo není taky nic nového. Na tohle taky někteří přišli. Hlava rodiny jela vlakem s naloženým autem a užívala si během cesty točeného, zatímco rodinný krk s potomstvem letěl do Splitu s volnýma rukama letadlem … a nebo naopak …
M.j. doufám, že jste byl se službami JLV spokojen...
Bohužel Vám musím oponovat. Pokud si dobře vzpomínám, zpáteční lístek pro auto stál předloni 1990 Kč. Aut se na vůz vlezlo 10 = tržba nějakých 19900. Měl jste na vlaku tři autovozy. A teď. Co je pro vás výhodnější ? Obětovat cca 50 lidí, co jedou autem, ale místo nich připojit tři vozy řady B, které byste (jako charter) naplnili ? Takže to auto bych vážně řešil až na posledním místě. (Další věc je, že "motorizovaní" cestující využívají hojně lůžkové a lehátkové vozy. I tak byl ale provoz autovozů v míře tří vozů na vlak, ztrátový).
Ad Seath :
úsek Dobova - Split - Dobova je cca 800 km. Nemyslím si ale, že HŽ si u charterového vlaku účtovaly nějakou částku za kilometr.
I kdyz Chorvatsko se autem da dat (se 3 deckama je to asi horsi:), kor ted...
Charterovy (primerene pohodlny, rychly, primy, cenove vyhodny) vlak se tu zamenuje za prime vozy prilepovane k x obskurnim rychlikum a snad i osobakum. Na to bych teda nervy nemel, nevim jak soudruzi rezijkari...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
![Zavřít okénko](img/x_blue.gif)