Šanghaj - Po více než ročním zdržení bylo definitivně schváleno rozšíření první komerční linky maglevu, která nyní vozí pasažéry na 30km úseku mezi šanghajským letištěm Pudong a stanicí metra Longyang road na východním okraji města. Rozhodnutí o realizaci stavby bylo oznámeno minulý týden na prezentaci rozvojového plánu provincie Zhejiang pro roky 2008-2012. Nově by měla být postavena trasa do města Hangzhou, které je od Šanghaje vzdálené přibližně 170 kilometrů.
Součástí stavby bude také odbočka spojující dvě hlavní šanghajská letiště Pudong a Hongqiao. Celková délka tratě bude po dokončení činit 199,4 km. Se zahájením provozu se počítá v roce 2014 a celkové náklady na stavbu by měly činit 22 miliard yuanů (cca 50 miliard Kč). Jednotky Maglev by na trati měly dostahovat maximální cestovní rychlosti 450 - 500 km/h, což je mírný nárůst oproti současným 431 km/h.
Železniční spojení Šanghaj - Hangzhou patří k velice oblíbeným mezi turisty i obchodními cestujícími. V současné době je obsluhované kromě pravidelných dálkových vlaků také několika páry vysokorychlostních jednotek, které dosahují maximální rychlosti 170 km/h. Cesta mezi jižním šanghajským nádražím a centrálním nádražím v Hangzhou tak trvá přibližně 1 hodinu a 18 minut.
zdroj: Shanghai Daily
Komentář autora: Na čínské poměry je zajímavý hlavně důvod, proč se s projektem tak otálelo a proč se nepodaří stihnout původní termín (rok 2010, kdy bude v Šanghaji výstava EXPO). Panovaly totiž velké obavy o životní prostředí v okolí trati, zejména o vliv silného magnetického pole na obyvatele okolních domů. Dle (bohužel neověřených) názorů v místním tisku je bezpečnostní zóna kolem trati široká jen jednu třetinu oproti doporučením v Evropě. Současná trať do Hangzhou (i předpokládaná trasa Maglevu) totiž vede kolem luxusních příměstských rezidencí movitých Číňanů, kteří nemají problém prosadit svůj názor i v podmínkách státem řízeného hospodářství. Nakonec bylo rozhodnuto, že trať oddělí od domů mimo jiné souvislý pás zeleně široký minimálně 22,5 metru.
http://www.iabg.de/transrapid/mitfahrt_de.php
Píšou tam, že momentálně nevozí.
Z tohoto pohledu je to spis silna stranka:-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.