Praha/Budapešť — Podpora low–cost cestování je jedna z možností jak zatraktivnit mezinárodní cestování vlaky, když základní tarif TCV svou cenovou výší naopak cestující odrazuje. Tuto neatraktivitu nezmírnila ani reforma na dohodu SCIC, která začala platit od změny jízdních řádů 13. února 2009. Ačkoliv se vytvářením takových akčních nabídek tarif zesložiťuje, získávají si u cestujících svou oblibu. Dokládá to mimo jiné růst tržeb v e–shopu Českých drah. Ústřední nabídkou jsou jednosměrné či zpáteční doklady ČD Tip, které jsou fixovány na konkrétní den, vlak a cestujícího. V roce 2009 díky nim bylo možné výhodně cestovat do Vídně, Berlína, Salcburku nebo Norimberka. První destinací pro rok 2010 bude maďarská metropole Budapešť.
Připravte si platební karty, prodej ČD Tip–ů začne již v pondělí 22. února 2010 v e–shopu Českých drah. Ukončen bude po vyprodání kontingentu, nejpozději však 1. března. Za cenu 29 eur získáte zpáteční lístek pro cestu z Prahy do Budapešti, kdy pro cestu tam je určen vlak EC 175 Jan Jesenius a pro návrat EC 272 Jaroslav Hašek. Cestovat můžete o víkendech 5. – 7., 12. – 14., 19. – 21. či 26. – 28. března 2010. Jízdenky neobsahují rezervaci, nelze je vrátit ani vyměnit.
Dá se očekávat, že rozvoj těchto nabídek bude nadále pokračovat. Svou podporu jim v pořadu Hydepark na ČT 24 vyjádřil i Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah. Vyjma jednosměrné nabídky SparNight pro noční vlaky do Košic a také Zvolena není v těchto atraktivních nabídkách pokryto Slovensko, což se však již letos změní. Na konci ledna dráhy avizovaly, že v tomto roce bude rozšířen sortiment nabídek eTiket o slovenské destinace. Pro cesty k našim východním sousedům lze uplatnit mimo jiné i zákaznickou slevu ČD. Výhodný je také tarif CityStar, kdy pro tuto zemi platí výrazně mírnější podmínky prodeje než pro většinu ostatních zemí.
(Hlavou mi to bude vrtat dál, protože tam jaksi stále visí vnitrostátních 255 km navíc/namíň, ale to už je dotaz na nezpochybnitelnou logiku ČD...)
Cestující z Prahy použili jiný vlak (dokonce jiné "kategorie"). A pokud by tímto spojem chtěl někdo cestovat ze Štatlu, musel by též zaplatit pražskou taxu 19 EUR.
Co jsem napsal bylo, ze se mi nelibi system, ze vsechny nabidky jsou pouze z Prahy a ze by meli byt dostupne i pro jine regiony. Na to, ze Ostrava neni po ceste, tak na to jsem ti uz dvakrat napsal, ze uz jsem se do mapy dival a zjistil to. Jen porad nevim, jak to souvisi s tim, co jsem psal...
Kdyz jsi zacal s abecedou, tak ja se ptal, proc A je A a ty mi porad odpovidas ze B je B (ackoliv ja nikdy status B nezpochybnil...)
Z Prahy jede souprava den předem na 176 na Altonu a obrací na 2071 do DD (15.40 - 16.18). Na Altoně se zcela jistě neodkaluje a je otázka co se děje v DD 21.02 - 6.54.
Těžko říci, jak WC (ne)funguje když se jímka zaplní a zablokuje, ale následně je jímka odkalena. Zda se WC samo oživí nebo je nutný nějaký manuální zásah do ovládání (často pod zámkem).
MG) A kde je problem? Ja pisu o tom, ze by bylo dobre tu nabidku zavest z cele abecedy do B
http://www.bahn.de/p/view/angebot/international/london-spezial.shtml, pripadne system - na doklad ke zlutemu spoji, ktery jede z mesta na A do mesta na B lze cestovat i z mesta na C (D, E, F) a to za podminky, ze se bude cestovat ve vlaku dane barvy a prestoupi se ve meste na dane pismeno. Cili tak, aby tato nabidka nebyla urcena jen lidem z okoli mesta na A, ale i tem, kteri holt jedou odjinud a maji tudiz smulu, ze jejich mesto nezavina na spravne pismeno...
Co se tyce zeleznice, tak jsou v republice 3-4 podstatna mesta (zalezi jestli budeme pocitat Plzen, asi spis ne) a tato mesta tvori trojuhelnik. "Kamkoliv" ven se jede tak, ze se jednim z tech tri bodu projizdi a ze zbyvajicich dvou bodu se napred musi pouzit nejake priblizovadlo do toho "uzlu". Ja osobne byych proto navrhl system, aby jedna sazba platila pro celou republiku (pokud tedy destinaci nebudou Drazdany, Kuty nebo Hohenau), pripadne, aby jedna sazba platila z toho nejblizsiho bodu a druha sazba platila z tech dvou zbyvajicich.
Aji bych skoro rekl, ze se to dalo pochopit uz z toho predesleho prispevku a nebylo nutne se do mne navazet, ale budiz no. Odpoved na otazku "proc to nejde i z Ostravy" ve stylu "protoze to z Ostravy nejede" nepovazuji za dobrou. Obzvlast, kdyz se nekdy vyzdvihuje ta sitovost zeleznice... Jo kdyby z C do A/B dana firma nemela zadne vlaky, to by byla jina...
Je logické, že cestující z města na C řeší fakt, že u nové speciální nabídky zaplatí stejně, jako cestující z města na A (a tedy má oprávněný pocit, že na ně doplácí.) Není logické, že cestující z města na X řeší absenci speciální nabídky také z jeho města, protože si může snadno zjistit, že jeho městem dané spoje prostě neprojíždí.
Pápá lálá, díky za nové vysvětlení.
Martin se ptá, proč existoval na konci roku 2009 ČD Tip do Vídně jak z Prahy, tak z Brna, a s různou cenou. A proč teď variantu z Brna nezavedli. V obou případech jde o nabídku do jednoho vlaku.
Ve čtvrtek 18.2 EC 179 a včera, 22.2. EC 176, souprava ČD (Berlin - Praha a zpět) na tom nebyla "WC technicky" o moc lépe, než MÁV.
Zejména mne fascinuje jak bledne, pelichá až líná ona snad původně oranžová či červená barva na našich kočárech. A opravy jsou jen "záplaty" na zřejmě nejkřiklavějších místech. Takhle flekaté nejezdily ani Bi na Pacifiku. To to u "Siemensu" natírali / stříkali temperama"?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.