Řím — Hvězda loňského veletrhu kolejové dopravy Innotrans, italská vysokorychlostní jednotka řady ETR 1000 alias Frecciarossa 1000, míří do pravidelného provozu. Vlak vyrobený konsorciem výrobců AnsaldoBreda a Bombardier Transportation poprvé pravidelně vyjede 14. června letošního roku, tedy od začátku platnosti letního jízdního řádu italských železnic Trenitalia. Jednotky budou nasazeny na nejvytíženější italské vysokorychlostní lince Miláno - Řím, přičemž vybrané vlaky budou prodlouženy na severním konci až do Turína a na jižním konci do Neapole. Některé spoje budou navíc pokračovat i do stanice Rho Fierra Milano, poblíž které se uskuteční prestižní veletrh Expo 2015. Na této trase budou vlaky, jež jsou konstruovány na rychlost 360 km/h, dosahovat maximální rychlosti 300 km/h a cestu z Milána do Říma zvládnou bez jediného zastavení za necelé tři hodiny. Dodávka těchto moderních vysokorychlostních jednotek bude završena v roce 2017 dodáním padesáti souprav.
Zdroj: Railway Gazette
Ale zpět do Itálie - Průjezd dolními kolejemi v Bologni je jen 100km/h a očekávám, že ve Florencii to nebude jiné.
Jinak mám dotaz pro znalejší. Konkurence NTV vyráží vždy z Milano Porta Garibaldi a systeamticky zastavuje na Milano Rogoredo. Hlavním terminálem v Římě je pak pro ně Roma-Tiburtina. Některé vlaky následně jedou přímo směr Napoli, některé jedou do Napoli úvratí přes Roma Termini a některé jedou rovně a končí na Roma Ostiense.
Jakou trasu při tom využívají v Miláně? Kudy se dostávají do uzlu východně od Milano Centrale, tunelem pod Giardino Gregor Mendel nebo delší trasou přes Milano Villapizzone?
Jízdní doba NTV Milano P.G. - Roma Termini je 3h12
Italové na zlepšení parametrů tvrdě pracují, ale zatím není hotovo. Nelze to srovnávat s Francií, kde okamžitě za posledními výhybkami pařížských nádraží následuje rychlost minilálně 120, ale většinou 160 a poměrně rychle 200.
Mapka zde: http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_Italy
Průměrná rychlost činí 194 km/hod. Zřejmě to asi ovlivňuje pomalejší jízda v obou stanicích.
Pokud to chápu správně, tak měli tržby 250 mil při celkových nákladech 327 mil (z toho 42 mil. jsou odpisy). Ve výsledku jsou 78 mil. v mínusu. Vše v €.
Přičemž čísla za rok 2012 jsou: Tržby 103 mil, náklady 240 mil. ztráta 77 mil. Pokud by stejným tempem jako náklady rostly i příjmy, tak jsou v roce 2014 na nule. Teda čistě teoreticky...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.