Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
![Poslat mail autorovi](img/mail.gif)
![open/close](img/sup.gif)
Předpokládám, že DÚ by vyžadoval mnohaleté ověřování Mohrovy věty, jelikož pro mnohé úředníky by to byla naprostá novinka, "nikde ve světě" nevídaná.
Pokud mám tu Mohrovu větu (I*=I, rozepsaná obsahuje matematický důkaz) špatně, tak se omlouvám, jsem mimo obor a už je to mnoho let, co jsem se to učil.
To víte, nikdy se to tak nedělalo, aby se vagon navrhoval s břichem odolným proti rozpárání metr vysokým a tlustým troúhelníkem betonu.
A co si SŽDC/ČD zadají, to konstruktér navrhne. Už vás vidím, jak schvalujete rozhodnutí ČD objednat pancéřovou podlahu železničního vozidla.
jjj přesně v Paříži je taky jedna linka automatická (=žádný fíra) a její klady jsou vidět při každé stávce
Osobní zkušenost koho? Strojvedoucího? Cestujícího?
Ad nutnost vstupů od strojvedoucího: zatím je AVV ještě pořád kus křemíku, kterej dělá přesně to, co mu jeho tvůrci řekli, aby dělal - tedy vztah k obsluze je podle modelu "blbej křemík - chytrej fíra".
Pokud bude obsluze zatěžko vkládat korektivní informace typu "klouže to", může se stát, že bude AVV vybaveno možností poznat to samo. Pak to ale bude model "chytrej křemík - blbej fíra", od kterého je s ohledem na ekonomiku provozu už jenom krůček k modelu "ještě chytřejší křemík - žádnej fíra". Netvrdím, že se toho jako aktivní vývojář dožiju, ale bude to tak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
![Zavřít okénko](img/x_blue.gif)