..: Ouigo prodal za měsíc 300 tisíc jízdenek :..

TGV Duplex OUIGO, foto: OUIGO (Facebook) Paříž — Úterý 2. dubna bylo malým mezníkem ve francouzské železniční dopravě – vyjel první vlak společnosti Ouigo – nízkonákladové společnosti provozující dvě linky: Marne-la-Vallée – Marseille and Marne-La-Vallée – Montpellier, na které jsou nasazeny jednotky TGV Duplex. Pro provoz jsou zatím připraveny čtyři soupravy. Před nedávnem již zástupci SNCF ohlásili, že během jednoho měsíce prodali přes 300 tisíc jízdenek. Jen jejich webové stránky navštívilo přes 6 milionů zájemců. Guillaume Pépy, ředitel SNCF, připouští, že jejich projekt vidí jako velmi úspěšný a nevylučuje možnost, že by jeho rozsah mohl být využit také v zahraničí.

Cílem SNCF, pod které Ouigo patří, je přilákat cestující do vlaků z jejich aut. Cenově dostupné jízdenky (začíná se na 10 eurech, v ceně je jedno cestovní zavazadlo omezené velikostí) jsou zaměřeny především na cestující, pro něž je cena rozhodujícím faktorem při cestování. Tito cestující většinou používají své auto pro krátké výlety a v případě, že cena jim již nevyhovuje, se mohou také rozhodnout, že nebudou jezdit vůbec. Provoz nízkonákladových vysokorychlostních vlaků je také zaměřen na ty, kteří cestují do (nebo z) oblasti Île-de-France, obvykle autem, a kteří si nepřejí, aby projížděli přes Paříž. Dále pak na ty, kteří žijí na předměstí kolem velkých měst, jako je Marne-la-Vallée/Chessy a Lyon Saint-Exupéry, které se rozrůstají. Ouigo je velmi přístupné cestovní řešení určené pro mladé lidi, rodiny s dětmi, turisty ve skupinách (od čtyř výše), a cestující s omezenou pohyblivostí.

Zdroje: Railway Bulletin, UIC


Vlad Poslat mail autorovi | 4.6.2013 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.06.2013 (16:27)  
Michal Drábek: Kdybych byl šéf kapacity SŽDC, dávno bych řval na SFDI a dalších místech, že musí být 4 koleje. :)
Soukromníci jsou totiž všechny 4 linky do Ostravy.
05.06.2013 (16:18)  
dokonce má někdy v TGV vlacích jak fullprise, tak lowcost jednotku, aby si každý vybral, co je ochotný zaplatit a za jakých podmínek.
Výborně, tohle už vypadá jako rozumné řešení!

Ale "top" anebo "low cost" vlaky by třeba mezi Prahou a Kolínem zbytečně žraly kapacitu. Takže kdybych byl šéf odboru kapacity dráhy na SŽDC, dal bych takovýmto spojům nejnižší prioritu v přidělování a snyžil se tento postup legislativně podložit.
Pokud po systémových vlacích osobní dopravy a nákladních vlacích zbude ještě nějaká kapacita, ať si jezdí kdo chce s jakými produkty chce...
05.06.2013 (16:15)  
Žabožrouti asi opravdu myslí JINAK.
Tohle video má propagovat ztaktování spojů, ale dotyčnou myšlenku jsem v řadě efektních animací zaznamenal pouze jednou: http://www.rff.fr/spip.php?page=popupvideo&id_document=5203&lang=fr
Vyskytl se tam také jeden přípoj, ale už ne přípojová skupina (taktový uzel). Můj závěr: francouzské inovace klidně ano, francouzský systém NEBRAT!
05.06.2013 (16:15)  
Michal Drábek: To je asi tak stejná otázka jako na jaké lety má RYR (Ryanair) z Ostravy-Mošnova přípoj na London-Stansted. :) Na žádné. Celosíťovou nabídku nabízí SNCF a dokonce má někdy v TGV vlacích jak fullprise, tak lowcost jednotku, aby si každý vybral, co je ochotný zaplatit a za jakých podmínek.
05.06.2013 (16:07)  
Josef Petrák:
A co třeba v Marseille, na který vlak vázat regionální spoje?
05.06.2013 (16:06)  
Josef Petrák:

Podle mých informací se francouzský manažer infrastruktury RFF snaží zavádět takt a tam, kde jim to vyjde, i taktové uzly. U nejnovějších projektů VRT (z Paříže na západ) se dokonce přizpůsobuje návrhová jízdní doba systémové jízdní době mezi taktovými uzly (přípojovými skupinami).
Zde o tom něco málo píší:
http://www.rff.fr/fr/le-reseau/le-reseau-en-projets/la-modernisation-du-reseau/des-horaires-et-des-sillons
Francouzsky moc neumím, ale připadá mi, že prezentují veřejnosti takt jako novinku:
"Par exemple, pour un horaire cadencé toutes les heures, vous pouvez être certain que votre train de 9h13 aura son équivalent à 10h13, 11h13, 12h13, etc."

Kdo chce jet za 10 eur, holt sedne na RER a dojede si do Marne-la-Vallée na OUIGO.
Taky to tak při cestování po Západě dělám, ale tohle by podle mého názoru neměl být cílový stav v ČR. Francouzi mají ve veřejné dopravě plno neotřelých nápadů, ale pokud jde o koncepci systému veřejné dopravy, dívám se raději do Švýcarska.
05.06.2013 (16:05)  
Michal Drábek: Na kterou ze dvou kategorií vlaků budete pak vázat přípoje? To opět řeší fakt, že OUIGO nezajíždí do Paříže, ale končí na předměstí. :)
05.06.2013 (16:00)  
Zlámalík:

Chápu Váš postoj na základě popsané zkušenosti, ale stojím si za svým názorem na "jeden vlak".
Problém, že banda hovad dělá bordel, by se měl řešit zajištěním vymahatelnosti práva (policie by měla dělat svou práci a mít k tomu mandát a prostředky - ale to už se dostáváme mimo dopravní problematiku) a ne segregací spojů. Na kterou ze dvou kategorií vlaků budete pak vázat přípoje??
05.06.2013 (11:25)  
Michal Drábek: Markeťáci tu žádní nejsou. Když už, čekal bych analýzu, jestli vůbec ve Francii mají ITG, nebo ne. :) Když jsme u toho, přímo z Paříže odjíždí jen TGV podle Vašich představ. Kdo chce jet za 10 eur, holt sedne na RER a dojede si do Marne-la-Vallée na OUIGO.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
05.06.2013 (8:48)  
Michal Drábek: Vaše řešení jsem měl tu čest zažít v ICE, když přistoupili fotbaloví fanoušci, jedoucí do Stuttgartu. Co vám pomůže, že máte koupený tichý vůz, když ty ovada kouří, chlastají a zpívají na "představku" (ICE 3 jsou celé volně průchozí). Totéž Eurostar - spousta mládeže ("opálené"), dělající bordel skrz tři vozy. A dámy s velkým pozadím a ještě většími kufry všude kolem. Děkuji, nechci.

Takže řešení Ouigo přetáhne část těchto lidí a ty "lepší" vlaky budou zas "lepší". To vítám.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko