Paříž — Úterý 2. dubna bylo malým mezníkem ve francouzské železniční dopravě – vyjel první vlak společnosti Ouigo – nízkonákladové společnosti provozující dvě linky: Marne-la-Vallée – Marseille and Marne-La-Vallée – Montpellier, na které jsou nasazeny jednotky TGV Duplex. Pro provoz jsou zatím připraveny čtyři soupravy. Před nedávnem již zástupci SNCF ohlásili, že během jednoho měsíce prodali přes 300 tisíc jízdenek. Jen jejich webové stránky navštívilo přes 6 milionů zájemců. Guillaume Pépy, ředitel SNCF, připouští, že jejich projekt vidí jako velmi úspěšný a nevylučuje možnost, že by jeho rozsah mohl být využit také v zahraničí.
Cílem SNCF, pod které Ouigo patří, je přilákat cestující do vlaků z jejich aut. Cenově dostupné jízdenky (začíná se na 10 eurech, v ceně je jedno cestovní zavazadlo omezené velikostí) jsou zaměřeny především na cestující, pro něž je cena rozhodujícím faktorem při cestování. Tito cestující většinou používají své auto pro krátké výlety a v případě, že cena jim již nevyhovuje, se mohou také rozhodnout, že nebudou jezdit vůbec. Provoz nízkonákladových vysokorychlostních vlaků je také zaměřen na ty, kteří cestují do (nebo z) oblasti Île-de-France, obvykle autem, a kteří si nepřejí, aby projížděli přes Paříž. Dále pak na ty, kteří žijí na předměstí kolem velkých měst, jako je Marne-la-Vallée/Chessy a Lyon Saint-Exupéry, které se rozrůstají. Ouigo je velmi přístupné cestovní řešení určené pro mladé lidi, rodiny s dětmi, turisty ve skupinách (od čtyř výše), a cestující s omezenou pohyblivostí.
Zdroje: Railway Bulletin, UIC
Obecně s Vaším názorem nemám problém. Ale nápad s regulací zavazadel ("cabin" zajisté, kufr obvyklý - jistě, spousta bagáže jako "nomádi na cestách" - nestydím se zatleskat jisté regulaci. A pak mor společný aeroplánům i ICE/EC apod: Beru sice jeden normě odpovídající "cabin", a pak "n" igelitových tašek, nejen ze všech "nácestných" duty free ....
Raději jeden vlak pro všechny (od "Top Exclusive" až po "socku na stojáka") v hodinovém taktu, než nepřehlednou nabídku levných a dražších vlaků.
Jinak s leteckým tarifem u rychlovlaků nemám problém směrem dolů (v sedlech či v časovém předstihu) - tj., pokud je "obyčejné jízdné" sice dražší než courák nebo autobus, ale řádově srovnatelné. Viz nabídky ČD, Regiojetu i Leo Expresu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.